Концепція розвитку школи і є моделлю школи майбутнього.

Державна політика у сфері освіти в питаннях навчання та виховання під¬ростаючого покоління визначає систему освіти, яка має забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального та фізичного розвитку учнів, тим самим виховуючи всебічно розвинену особистість, здатну реалізувати себе в повній мірі у дорослому житті, виховати конкурентоспроможну особистість, яка має попит на сучасному ринку праці. Це закріплено Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століт¬тя»), «Про загальну середню освіту», «Про Національну доктрину розвитку освіти», Концепцією загальної середньої освіти (І2-річна школа), Концепцією профільного навчання у старшій школі, Державним стандартом базової і повної загальної се-редньої освіти.

Обґрунтування необхідності розроблення Концепції розвитку Курячівської загальноосвітньої школи І—III ступенів: Щоб відповідати високим стандартам і вимогам нової епохи, сучасній людині необхідні знання в широкому спектрі галузей, вона повинна вміти засвоювати все нові й нові способи та види діяльності.

Сучасна школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості. Умови, за яких дитина може проявити не лише інтелектуальну компетентність, але й компетентність соціальну.

Ідеї розвитку:

1. Курячівська загальноосвітня школа І-Ш ступенів працює за Робочим навчальним планом з українською мовою навчання з вивченням російської мови у зв'язку з тим, що наш регіон межує з Росією та повинна забезпечувати комплексну програму розвитку дітей у системі безперервної освіти, доступність навчання для всіх дітей.

2. Будувати навчально-виховний процес на основі глибокого всебічного вивчення особистості школяра шляхом ефективної роботи педагогів, науково обґрунтованого діагностування, аналізу динаміки розвитку кожної дитини, створення відповідних умов для задоволення її зростаючих потреб і активної участі в житті соціуму.

3. У закладі слід особливу увагу приділяти гармонійному розвитку, вихованню загальнолюдських цінностей, формуванню базової культури учнів, зміцненню здоров'я, наданню допомоги у саморозвитку кожного школяра.

4. Зміцнити зв'язки школи з дошкільними, позашкільними закладами як основою створення і розвитку єдиного педагогічного комплексу. Разом із тим здійснювати багатопрофільність та різнорівневість навчання, розробляти і відбирати найбільш ефективні технології навчання.

Структура школи:

1. Заклад має 1-11 класи для учнів віком від 6 до 17(18) років.

2. Термін навчання — І—III ступенів: І ступінь — початкова школа з деякою варіативністю навчання; ІІ ступінь — базова загальна середня школа (загальноосвітні класи, класи з допрофільним вивченням окремих предметів); III ступінь — повна загальна середня школа (профільна освіта, філологічний профіль).

3. Школа І ступеня працює в режимі повного дня.

Мета і завдання:

Метою навчання в школі є виявлення і розвиток здібностей кожної дитини, формування духовно багатої, фізично розвиненої, творчо мислячої, конкурентоспроможної особистості — громадянина України.

Педагогічний колектив працює над провідною ідеєю «Удосконалення навчально-виховного процесу в школі як засіб творчої взаємодії вчителя і учнів» та напрямком виховної роботи «Громадянсько-патріотичне виховання учнів».

Основними завданнями навчально-виховного процесу є:

• на першому ступені навчання розпочати роботу педагогів школи з урахуванням індивідуальних особливостей і деякої варіативності навчання;

• на другому ступені реалізовувати базовий, допрофільний компоненти навчання з наданням можливості вільного вибору напрямків варіативного компонента з правом переходу від одного додаткового курсу до іншого за умови збереження гнучкої системи навчання відповідно до нахилів і здібностей та психолого-соціального супроводу навчально-виховного процесу, що коригує розвиток кожної дитини;

• на третьому ступені здійснювати профільне навчання, що забезпечуватиме наступно-перспективні зв'язки між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.

Організація навчально-виховного процесу

1. Заклад працює за навчальним планом, що складається на основі розроблених МОН України базових навчальних планів із конкретизацією допрофільного та профільного навчання.

2. Педагогічні працівники можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

3. Поглиблена допрофільна підготовка учнів забезпечується вивченням курсів за вибором, а також відвідуванням занять у гуртках. У закладі може проводитись навчання учнів за індивідуальними навчальними планами. Робота в профільних класах супроводжується формуванням усвідомленої і високо диференційованої професійної орієнтації, де учні здобувають основи філологічних знань. Відповідно до цього планується такий курс навчання, який допомагає підвищити його компетентність і досягти більш високого рівня майстерності.

4. Структура навчального року — семестрова. Тижневий режим роботи регламентується розкладом занять. Школа працює в одну зміну, у другій половині дня плануються лише проведення занять спортивної секції, гуртків, виховних заходів, свят. Уникнути перевантаження дозволяють перерви та якісне гаряче харчування.

5. Перелік усіх навчальних дисциплін інваріантної та варіативної складових частин Робочого навчального плану відповідають державним стандартам, їх програми затверджені Міністерством освіти і науки України. Основою конструювання робочого навчального плану є визначення зв'язків, які сприяють розумовому розвитку учнів, самопізнанню й усвідомленому особистісно професійному самовизначенню. Робочий навчальний план закладу відповідає наступним нормативам: кількість навчальних годин, що визначає максимально допустиме навантаження учнів, не повинна перевищувати кількість годин, вказаних у Типових навчальних планах.

6.Основною формою організації навчально-виховного процесу є класно-урочна система.

Умови навчально-виховного процесу

1. Питання формування культури здоров'я є пріоритетним напрямком діяльності органів управління закладом, педагогічного колективу, органів учнівського самоврядування та психолого-педагогічної служби.

2. Для створення відповідних санітарно-гігієнічних умов функціонування закладу передбачено:

• дотримання вимог державних органів санітарно-епідеміологічного контролю відповідно до чинного законодавства;

• організацію раціонального режиму навчально-виховного процесу; проектування однозмінного робочого тижня з групами продовженого дня для школи І ступеня;

• введення стабільного рухового режиму учнів: система рухової активності школярів включає щоденні фізичні заняття (уроки фізичної культури, заняття спортом за вибором, рухові паузи на уроках, ігрові перерви);

• організацію гарячого харчування учнів для різних груп здоров'я.

3. Основним завданням забезпечення збереження життя та здоров'я учнів закладу є контроль за станом їх здоров'я педагогічним колективом, здійснення профілактики та діагностики захворювань.

4. Приділяти особливу увагу пропаганді здорового способу життя серед учнівського та батьківського колективів, залучати дітей до регулярних занять фізичною культурою і спортом. Раціонально використовувати наявну матеріально-технічну базу, ігрові й спортивні майданчики.

5. Організовувати змістовне дозвілля дітей під час канікул у шкільному таборі «Світанок».

Кадрове забезпечення

1. Кадрова політика школи будується з урахуванням підвищених професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти до нового змісту структури і терміну навчання 11-річної школи.

2. Школа повністю укомплектована педагогічними кадрами. Всього в ній працює 16 учителів, з них 2 чоловічої статі. Середнє педагогічне навантаження становить 18 годин. У школі спостерігається стабільність кадрового складу. Віковий склад педпрацівників: - до 30 років – 2 - 30-40 років – 5 - 40-50 років – 6 - понад 50 років - 3 Віковий склад та практичний досвід педагогічної роботи колективу обумовлюють високий рівень працездатності, що є головною умовою в реалізації державної політики у галузі освіти та у вирішенні інноваційних ідей розвитку закладу освіти.

3. Навчально-виховний процес на 100% забезпечено фахівцями, які мають спеціальну освіту і володіють державною мовою. В Курячівській ЗОШ працює 16 вчителів. Із них 3 вчителя початкових класів та 13 вчителів середньої ланки та старшої ланки. В початкових класах працює 3 вчителя, які мають вищу освіту: 2 з них є вчителями початкових класів за дипломом, 1 вчитель працює не за фахом. 3.

Крім виконання соціального замовлення на надання обов'язкової середньої освіти, учитель має право на вияв творчої індивідуальності, на інноваційну діяльність у процесі власної педагогічної діяльності.

Організація науково-методичної роботи

Природничо-математичного циклу

Гуманітарного циклу

Вчителів початкових класів

Класних керівників

Педагогічна рада

Нарада при директорові

Психолого-педагогічний семінар для вчителів

Методичні комісії

Творчі групи

Круглі столи

Семінари-тренінги

Відкриті уроки, заходи

Вивчення передового педагогічного досвіду

Узагальнення досвіду та презентація

Курсова перепідготовка

Самоосвітня діяльність

Атестація педагогів

Участь у районних методичних заходах

Згідно з перспективним планом роботи школи, педагогічний колектив працює над провідною ідеєю

«Удосконалення навчально-виховного процесу в школі як засіб творчої взаємодії вчителя і учнів» та напрямком виховної роботи «Громадянсько-патріотичне виховання учнів».

У педагогічних працівників школи є напрацьовані матеріали дослідницької, науково-методичної роботи з питань навчально-виховної роботи.

З метою вдосконалення методичної підготовки, знайомства із сучасними вимогами до уроку, педагогічними технологіями, забезпечення реальної дієвої диференційованої допомоги вчителям у підвищенні їх професійної майстерності, а також інформаційного забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, вчителі та адміністрація школи є активними учасниками науково-практичних конференцій при ЛОІППО, районних методичних об'єднань, шкільних методичних комісій.

Педагоги школи публікують свої та педагогічні знахідки в пресі.

Управлінська діяльність

1. Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, проектування, керування навчально-виховною діяльністю, моніторинг.

2. Річне планування здійснюється з використанням програмно-цільового підходу. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про школу, проблемного аналізу стану справ згідно з Концепцією школи. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.

3. З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу. Фінансово-господарська діяльність Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення Джерелами позабюджетного фінансування закладу є добровільні благодійні внески батьків. Розподіл коштів добровільних батьківських внесків відбувається згідно з фактичним їх надходженням за погодженням із загальношкільним батьківським комітетом. Не використані в поточному звітному періоді (навчальному році) кошти не підлягають вилученню і використовуються в наступних звітних періодах.

Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації Концепції розвитку закладу здійснюється шляхом:

• зміцнення матеріально-технічної бази школи;

• створення нових навчальних кабінетів;

• поповнення існуючих кабінетів навчально-наочними посібниками, довідковою, методичною, науково-популярною літературою;

• організації виготовлення саморобних навчальних посібників;

• придбання комп'ютерної техніки, технічних засобів навчання;

• поповнення бібліотечного фонду;

• придбання меблів, спецодягу.

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ

Проблема:

Удосконалення навчально-виховного процесу в школі як засіб творчої взаємодії вчителя і учнів

І ЕТАП. Діагностичний (2013/2014 н.р.)

1. Аналіз роботи школи за рік

2. Робота педколективу над навчально-методичною проблемою: «Удосконалення навчально-виховного процесу в школі як засіб творчої взаємодії вчителя і учнів»; • діагностування вчителів з метою вивчення рівня їх професійної компетентності; • анкетування учнів та батьків.

3. Створення ініціативної групи для опрацювання та систематизації результатів анкетування, діагностування та вироблення мети, завдань, методів реалізації вибраної проблеми.

Теоретичне обґрунтування проблеми

1. Ознайомлення всіх членів педколективу з аналітичним матеріалом щодо визначення проблеми, остаточний відбір єдиної навчально-методичної проблеми для педагогічного колективу.

2. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.

3. Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим ППД.

4. Створення ініціативної групи з планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблеми.

5. Складання програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу.

6. Підготовка та проведення засідань педагогічних рад: «Індивідуальний стиль педагогічної діяльності», «Інтерактивні методи на сучасному уроці».

7. Визначення провідних напрямків діяльності шкільних МК з питань реалізації загальношкільної проблеми.

8. Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми в шкільному методичному кабінеті.

9. Вивчення адміністрацією стану викладання предметів (згідно з перспективним планом роботи школи).

ІІ ЕТАП Практичне дослідження проблеми (2014/2015 н.р.)

1. Спрямування всіх напрямів внутрішньошкільної методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя у контексті реалізації проблемного питання.

2. Розробка творчою групою шкільної програми „Обдарованість”.

3. Розробка методичною радою рекомендацій „Інтерактивні технології- шлях до формування творчої особистості”.

4. Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних МК, вироблення заходів стосовно їх реалізації.

5. Підготовка та проведення педагогічних рад: «Інтерактивні методи на сучасному уроці», «Індивідуальний стиль педагогічної діяльності».

6. Вивчення, апробація існуючого ППД.

7. Створення банка інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес.

8. Організація взаємовідвідувань уроків та виховних заходів.

9. Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної проблеми.

10. Розробка алгоритмів, пам’яток, порад для обдарованих дітей.

11. Аналіз навчально-методичної та матеріальної бази кабінетів, вжиття заходів до їх поліпшення.

ІІІ ЕТАП Практичне дослідження проблеми (2015/2016 н.р.)

Розвиток ініціативи і творчості кожного вчителя на впровадження результатів наукових досліджень в практику своєї роботи.

1. Спрямування роботи педагогічного колективу над єдиною навчально-методичною проблемою в напрямі: „Передумови підвищення якості навчально-виховного процесу”.

2. Активізувати діяльність шкільних МК, творчої групи у контексті роботи над проблемою.

3. Трансформування інноваційних технологій, ППД в практичну діяльність.

4. Підготовка та проведення педагогічних рад: «Традиційні та інноваційні технології на сучасному уроці», «Модель компетентного вчителя».

5. Випустити методичний бюлетень з досвіду роботи над проблемою.

6. Залучення педагогічних працівників школи до участі у районних творчих групах.

ІV ЕТАП Практичне дослідження проблеми (2016/2017 н.р.)

1. Спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: „Формування у школярів навичок пошуково-дослідницької роботи”.

2. Удосконалення системи роботи вчителів у контексті роботи над проблемою.

3. Підготовка і проведення педагогічного ярмарку «Мій педагогічний кейс».

4. Підготовка та проведення педради „Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів: досвід і проблеми педагогічної практики”.

5. Проведення підсумкових контрольних робіт, тестування та їх аналіз.

6. Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів.

7. Аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів.

8. Вивчення адміністрацією стану викладання предметів (згідно з перспективним планом роботи школи) в аспекті реалізації проблеми.

V ЕТАП Узагальнюючий, підсумковий (2017/2018 н.р.)

Наслідки роботи школи над науково-методичною проблемою

1. Узагальнення та аналіз роботи над проблемою, вироблення практичних рекомендацій.

2. Проведення творчих звітів шкільних МК про наслідки роботи над проблемою.

3. Проведення творчих майстерень кращих учителів школи за результатами роботи над проблемою.

4. Оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад.

5. Створення банку перспективного педагогічного досвіду.

6. Підготовка та проведення ярмарку педагогічних ідей „Сучасний урок – спільна творчість учителя і учнів”.

7. Проведення педради-панорами методичних знахідок „Взаємообумовленість творчих можливостей учителя і результативність його педагогічної діяльності у справах розвитку особистості учня”.

8. Проведення підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за підсумками роботи над проблемою.

9. Вивчення адміністрацією і методичною радою стану викладання предметів (згідно з перспективним планом).

10. Визначення форм стимулювання і популяризації кращого досвіду.

Очікувані результати

1. Вироблення єдиного педагогічного кредо, позиції, загальних цінностей, ритуалів, традицій.

2. Удосконалення змісту, форм і методів внутрішньошкільної методичної роботи.

3. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів.

4. Використання набутого досвіду на практиці.

5. Поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

6. Підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.

7. Створення сприятливих умов для навчання і розвитку обдарованих учнів.

Кiлькiсть переглядiв: 5555

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.